Köpvillkor & Information

Varmt välkommen till Officechair.se!

Nedan anges AllForSale Sverige AB som Vi.

Officechair.se drivs av AllForSale Sverige AB som har sitt säte i Täby och Åkersberga. Se nedan för företagsuppgifter.

AllForSale Sverige AB
Org. nr: 559048-9018
Momsreg. nr: SE559048901801
Innehar F-skattsedel

Besöksadress (endast efter överenskommelse):
Sandkilsvägen 1, Åkersberga.
SE-184 42, Åkersberga.

Observera att vi normalt endast levererar produkter mellan kl. 10-16 på vardagar. Helgleverans kan vara möjlig efter överenskommelse.

Garanti: 1 år till 4 år (Anges i produktbeskrivningen)

Det ingår alltid ett första försök med leverans till dörren till alla våra kunder.

OfficeChair.se förbehåller sig för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet (Varorna ser oftast exakt ut som på bilden men då färger, pga. ljussättning osv. kan se olika ut beroende på bildskärmsinställningar reserverar vi oss mot detta).

I fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället så debiteras OfficeChair.se en avgift av speditörerna, för frakt till uthämtningsstället och tillbaka, samt en administrativ avgift. För denna kostnad, samt administrativa kostnader, så debiterar vi 450 kr per outhämtat paket.

Det är därför bättre för dig som kund att hämta ut paket och sedan returnera det till oss. 

Vi levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska marknaden.

Vid leverans ställs pallen/paketet vid entrén eller på trottoarkant.

Vid reklamation av defekt vara, kontakta alltid kundtjänst. Vi bjuder på returportot vid reklamationer. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Om du vill kunna spåra din retur kan det i så fall vara bra att skicka det rekommenderat. Denna kostnad får du i så fall stå för själv. Kolla med postens serviceställe där du bor hur du gör detta.

Vid leverans till företag sker ingen avisering med DHL eller PostNord då kommer varan normalt mellan kl. 08.00 och 17.00. Önskas avisering debiteras detta med 95:- inkl. moms.

Önskas inbärning och montering debiteras detta separat.

Samtliga varor som skickas och levereras kan komma att demonterade p.g.a. säkerhetsskäl, plats och för att öka stabiliteten.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p.g.a. hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning med eller utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till företagets adress. Vid val av faktura per post som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 49 kr inkl moms.

Vi levererar ej till Box-adresser.

När en vara är märkt "Beställningsvara" tillverkas denna vara speciellt åt dig som beställare. Det innebär att varan specialbeställs i ett specifikt utförande som du själv valt och som möjligen inte är vanligt utförande. Genom beställning av en Beställningsvara kan vi inte lämna något öppet-köp eller någon returrätt då produkten tillverkas i ditt namn och är ingen produkt som vi har som lagervara.

AllForSale Sverige AB med OfficeChair.se förbehåller äganderätten och återtaganderätten tills full betalning erhållits.

Önskar ni få fakturan på post måste detta meddelas vid beställning annars skickas den till den angiven e-mejladress på leveransdagen.

Vid en försändelse kan vissa delar på en vara demonteras för att underlätta för paketering och av säkerhetsskäl.

Vid försändelse med paket till privatperson(er) kan paketet hamna hos ombud om inget annat anges eller efterfrågas. Det ingår alltid ett första försök med leverans till dörren till alla våra kunder.

Förbrukningsvaror (ex. drivremmar), elektronik (ej belysning) och motorer (driver en vara) omfattas ej av någon garanti.

Vissa färger på bland annat möbler kan skilja sig från bild till verklighet.

AllForSale Sverige AB reserverar sig för att omplanera en redan inplanerad leverans utan förvarning p.g.a. väderlek, olyckor, myndighetsbeslut och andra faktorer som vi ej råder över.

AllForSale Sverige AB förbehåller äganderätten och återtaganderätten till samtliga varor/produkter tills full betalning har skett/inkommit via överenskommet betalningssätt och betalningsdatum.

Det går ej att reservera hos varor hos OfficeChair.se En eller flera varor kan komma att säljas trots visat intresse från kund om annan kund beställer och betalar för varan/varorna. Detta gäller även om en konversation har inletts men att vi ej har mottagit en faktisk beställning eller att kund inte tagit ett slutgiltigt beslut.


Vi följer lagen om Distanshandelslagen med 14 dagars öppet köp för privatpersoner.

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Denne står då för returfrakten. Varan skall vara i lika gott skick som när den skickades. Originalemballaget skall vara oöppnat samt dess paketeringsmaterial.
Återbetalning sker efter inspektion av återskickad vara samt efter mottagande av kunds kontouppgifter.

PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern.
Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.
Vid företagsbeställning kan eventuellt ert företagsnamn användas som referens.


Avbeställning:
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.
Då mejlar du ditt ordernummer till oss så annulleras beställning.

Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om - - kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oöppnat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Återbetalning sker normalt inom 7 arbetsdagar.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Åldersgräns för beställningar:
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.

Sekretesspolicy
Dina personuppgifter hanteras med största respekt och kommer inte att lämnas ut till tredje part. När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

TRANSPORTSKADA
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, DHL eller liknande). Vid mottagande av godset. Notera ALLTID transportskador på fraktsedeln och meddela chauffören.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna. Ha fraktsedelsnumret tillgängligt.
En dold skada måste meddelas till oss inom 3 dagar efter mottagen leverans.

Vid leveranser utanför Stockholm kan dessa ske via vårt eget fraktbolag Fraktas.se, DHL, PostNord samt Posten. 
Observera om ni som företagare beställer en vara som skall levereras utanför Stockholm och ni inte finns på plats debiteras ni extra. Varan skickas då tillbaka till en lastcentral och ni kommer att bli debiterade 120:- inkl. moms.

INGET LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.

ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.